Překonejte strach z návštěvy posilovny. Jak na to?

Překonejte strach z posilovny a začněte na sobě pracovat
Překonejte strach z posilovny a začněte na sobě pracovat

Rozhodli jste se hubnout a máte pocit, že jen se cvičením doma už si prostě nevystačíte? Pokud patříte mezi ten typ lidí, kteří stráví hodinu přemlouváním sebe sama, jestli si obout ty běžecké boty a vyrazit ven s tím, že nakonec je stejně neobujete, protože běhání vlastně ani nemáte ráda, tak je možná nejvyšší čas zkusit posilovnu. Protože i když nejste žádný velký běžecký nadšenec, tak v kardio zóně fitness centra najdete bezpočet jiných možností. A kdo ví, třeba nakonec zjistíte, že běh na páse vám vlastně vyhovuje.

Kvalitní trénink pro lepší zdraví

Problém, se kterým se velká spousta lidí potýká je strach, či pocit diskomfortu při návštěvě posilovny. Všichni mě pozorují. Dělám ten cvik správně? Nedýchám moc nahlas? Hlavou se vám honí spousta neodbytných myšlenek a ty vás znervózňují.

V případě, že mezi takové lidi patříte, existuje několik tipů, jak tento strach překonat. Nejedná se o nijak ojedinělou věc a buďte si jistí, že v tom nejste sami.

Sluchátka

Ačkoli se tato rada může zdát hloupá, tak je velice účinná. Ve fitku samozřejmě hudbu vždy pouští, ale nemusí to být zrovna váš šálek kávy a místo toho, aby vás namotivovala, tak se budete cítit otrávení a jako nejlepší možnost se bude zdát odchod domů. A to určitě nechcete.

Pokud si donesete sluchátka a budete poslouchat vlastní hudbu, tak vás to nejenže namotivuje, ale také si kolem sebe vytvoříte něco jako bublinu a nebudete tolik vnímat své okolí. A to je přesně to, čeho chcete docílit.

Náročný trénink zvládnou i ženy

Nejste v tom sami

I když máte pocit, že vás všichni pozorují, věřte, že to tak není. Z těch deseti lidí, které vidíte budou možná tři patřit k těm, kteří jsou tam jako doma a ti se většinou zajímají jen o sebe a soustředí se na správné provedení svých vlastních cviků a zbylých sedm jsou buďto příležitostní sportovci, nebo nováčci stejně jako vy, a ti mají co dělat sami se sebou. Takže opravdu nemusíte mít strach, že jste středem pozornosti, nebo že by vás někdo soudil. Kolikrát i vy jen tak bezcílně bloumáte pohledem po ostatních lidech v místnosti, aniž byste si o nich cokoli pomysleli. Zkuste si to představit obráceně.

Zaplaťte si trenéra

Pokud si můžete dovolit do vaší cesty za vysněnou postavou trochu více investovat, zaplaťte si osobního trenéra. Ten vás naučí, jak jednotlivé cviky správně provést a vytoužených křivek pod jeho pevným vedením dosáhnete mnohem rychleji.

Mimoto se vám zvedne sebevědomí a strach z toho, že vás okolí pozoruje postupně vymizí a vy budete posilovnu navštěvovat s radostí. Časem se z toho stane rutina a už si ani nevzpomenete na doby, kdy se vám před každým cvičením nervozitou třepaly ruce.

Posilování s fitness trenérem

Tipy na závěr:

  • Zkuste navštívit skupinovou lekci. Na výběr je jich víc než dost. Zapište se na kruhový trénink, TRX nebo třeba na Jumping. Tam vám dá trenér natolik zabrat, že nikoho ani nenapadne se zajímat o druhé.
  • Rozhodně se zbytečně nepřepínejte. Nemá smysl se hned ze začátku sedřít z kůže, cvičit přehnaně často, nebo se do cvičení nutit. V nejlepším případě vás to demotivuje a vy se cvičením seknete. V tom horším se stane to, že svému tělu způsobíte zbytečný stres a ručička na váze se začne hýbat opačným směrem, než jste si přáli.
  • Cvičení vás musí v první řadě bavit, proto si najděte aktivitu, ke které se budete rádi vracet.

Autorka: Michaela Voclonová