Silnou imunitu nezajistí pouze ovoce a zelenina

Ovoce a zelenina

Ovoce, zelenina a různé doplňky stravy plné vitaminů patří k nejdůležitějším faktorům, které ovlivňují naši imunitu. Vědci ale pravidelně přicházejí s dalšími nápady, díky kterým můžeme posílit naši schopnost vypořádat se s různými bacily. V hledáčku výzkumů je především zdravý životní styl. Dochází k zjišťování toho, jak naše stravování, pohyb nebo psychické vypětí fungují na naši imunitu.

Harmonie napomáhá k posílení imunity

Vědci zatím nemají žádné důkazy o propojení imunity a životního stylu, stále více je ale toto téma diskutovatelné a stále více přibývá názorů, že především tělo, které je vyvážené jak po psychické, tak také po fyzické stránce, je zdravým tělem, které jen tak nějaká nemoc neohrozí.

Životní styl vás možná před nemocí neuchrání, rozhodně ale zkvalitní vaše zdraví

Ne každý z nás vždy dodržuje vše, co by se mělo. Existuje ale několik základních činností, kterým by se měl člověk věnovat, nebo se jim naopak vyvarovat. Nutně to neznamená, že se pak člověk stane nesmrtelným nebo již nikdy neonemocní. Pravděpodobnost onemocnění ale zpravidla klesá a imunitní systém člověka se stává silnějším.

Strava, kouření i častý pohyb

Pravidelného, zapřísáhlého kuřáka o škodlivosti cigaret zřejmě nepřesvědčíme, ovšem i pravidelný pohyb nebo správné, zdravé stravování vám může pomoci. Stejně tak, jako třeba nepřílišné pití alkoholu, nepřejídání se nebo dodržování základních hygienických návyků. Často si lidé myslí, že jsou například očkování a nemoc se jim proto vyhne, i když si třeba nebudou mýt pravidelně ruce. Především hygiena je ale základem, který je zejména v době epidemií důležitým a často podceňovaným faktorem.

Věk ovlivňuje nejen naše zdraví, ale i imunitu

S věkem přibíhají různé neduhy a zdravotní problémy. V našem těle se snižuje reakce imunitního systému a častěji dochází k onemocnění. Zpravidla platí,že se starší lidé nakazí nemocí dříve než mladší a co hůř, pravděpodobnost úmrtí nebo trvalých následků je také daleko větší. Ve vyšším věku také dochází k horší reakci na různé vakcíny a očkování.

Nejen u starších, ale i mladších lidí je důležité zabránit podvýživě. Ta se překvapivě objevuje i ve vyspělých zemích. Je velmi důležité dbát především na pestrou stravu a nezapomínat na vitaminy, které naše tělo potřebuje. Ty jsou obsaženy nejen v ovoci a zelenině. Zanedbat nesmíme ani maso, mléčné výrobky a mnohé jiné. Pokud si nejste jisti, zda se správně stravujete, není nic jednoduššího, než právě správné stravování probrat se svým lékařem.

Na dietu se kvůli správné výživě musí opatrně

U stravy ještě zůstaneme. Ať už vás ke snížení vaší hmotnosti vede cokoliv, nezapomínejte, že právě drastické diety, které slibují zhubnutí několika kil za týden, rozhodně nejsou tím pravým, co vaše tělo a také vaše imunita potřebují. I při dietě nezapomínejte na vyváženou stravu, která vám zajistí příděl potřebných vitaminů. Využijte zdravý selský rozum a nebo vyhledejte odborníka. Úbytek váhy sice nebude tak rychlý, rozhodně ale vaše tělo bude zdravějším a spokojenějším.

Zdravým životním stylem rozhodně nemůžete nic zkazit.

Imunitu můžete podpořit otužováním, různými vitaminovými doplňky stravy nebo ovocem. Důležité ale také je nezapomínat na svou psychickou pohodu a na poslouchání našeho těla. Každé tělo je originálem. Někdo může jíst nezdravě a bude celý život zdravý, jiný sportuje, nekouří, ale nemocný je několikrát do roka. Ať tak či onak, nikdy není na škodu věnovat našemu tělu dostatečnou péči a dodržovat zdravý životní styl. Boj s různými nemocemi se tak pro nás stane daleko jednodušším.

Ohodnoť článek