8 nejdůležitějších zásad pro zdravé a úspěšné hubnutí

Zásady pro zdravé hubnutí

Nejen na internetu lze v dnešní době nalézt nepřeberné množství různých diet, rad i doporučení, jak se zbavit nadváhy a úspěšně zhubnout. Některé diety jsou klasické, léty prověřené, jiné nové a moderní, někdy si odborníci lehce odporují, někdy se shodnou. Některá doporučení fungují lépe, jiná s méně uspokojivými výsledky. Existuje však pár zásadních tipů, které mají všechny diety a doporučení společné. Pojďme se na ně podívat.

Hubnutí je silně individuální záležitost. Každý máme trochu jiný metabolismus, lehce jinou genetickou výbavu, k tomu také jiné pracovní tempo, jiné zvyky, zlozvyky a návyky. Z těchto a mnoha dalších důvodů nefunguje žádná dieta univerzálně. Ale rozhodně funguje propojení jakékoliv diety spolu s několika zásadami pro redukci váhy. Vám pak postačí tyto zásady trpělivě dodržovat, vybudovat si díky nim zvyky nové a redukce tělesné hmotnosti se dostaví sama a bezbolestně.

1) Každodenní cvičení

Ano, už to zní jako klišé. Ale žádné zdravé hubnutí se bez fyzické námahy neobejde. Neznamená to, že se musíte začít ničit v posilovně a pot z vás musí cákat na metry daleko. Bohatě postačí najít si každý den 20 – 30 minut k provedení několika jednoduchých cviků, k procházce, běhu, jízdě na kole. Prostě vyhradit si denně pár minut pro své tělo a jeho pohyb.

2) Nutričně vyvážená strava

Ani během hubnutí a diety nesmíte zapomínat na to, že vaše tělo pořád potřebuje všechny důležité složky stravy pro svou správnou funkci. Hubnout za cenu zdravotních komplikací nemá žádný význam. Proto je třeba dbát na to, aby váš jídelníček byl pořád správně nutričně vyvážený a vy tak v potravě přijímali i dostatek sacharidů, zdravých tuků a všech dalších potřebných látek.

3) Vyřadit z jídelníčku tučná a vysoce kalorická jídla

Opakování je matkou moudrosti. A pokušení je veliké. Ale pokud chcete úspěšně a zdravě hubnout, opravdu se musíte vyhýbat všem možným nezdravým jídlům. Ať už se jedná o jídla s vysokým obsahem tuku, či kalorické bomby, nebo snad jídla z fast-foodů, kombinující snad všechny nezdravé aspekty – ničím z toho se nesmíte nechat zlákat.

4) Každodenní konzumace ovoce a zeleniny

Ovoce a zelenina by se naopak měly stát pravidelnou, častou a nedílnou součástí vašeho jídelníčku. Přínosné jsou pro vás jak vitamíny a minerály, tak vláknina. Vlákniny celkově přijímáme docela málo, proto přidáním ovoce a zeleniny do jídelníčku nic nezkazíme. S ovocem bychom měli v jídelníčku pracovat obezřetně s ohledem na vyšší obsah cukru v některých odrůdách.

5) Jezte více rybího masa než kuřecího či vepřového

Všeobecně platí, že národy žijící u moře se dožívají vyššího věku. Je to mimo jiné dáno také tím, ze značnou část jejich jídelníčku tvoří ryby a další plody moře. Ve vnitrozemí to máme o dost složitější. Přesto bychom se měli snažit konzumaci rybího masa značně zvýšit. A rozhodně se nemusí jednat jen o ryby mořské. A pokud vám ryby opravdu nechutnají, zkuste kvalitní porci pravého tuňáka.

6) Pijte dostatek čisté vody

Bez důsledného pitného režimu se žádné hubnutí neobejde. Voda tvoří dvě třetiny našeho těla. Voda dokáže nastartovat náš metabolismus, detoxikuje naše tělo, reguluje vnitřní tlak i teplotu. Pravidelný a dostatečný přísun čisté vody je základní a zásadní pro zdravý život, nejen pro hubnutí. Nejtěžší je najít optimální balanc mezi tím, kdy se člověk nadbytečně zavodňuje a mezi dehydratací. Opět je to individuální, nejen v závislosti na konkrétním metabolismu, ale také na pracovní náplni a podobných vlivech.

7) Večeře brzy večer

Poslední jídlo dne – tedy večeři – jezte včas, ne těsně před spaním. Podle vašeho denního rytmu přizpůsobte i čas večeře tak, aby vaše tělo stihlo většinu potravy strávit ještě před usnutím. Omezíte tak nadbytečné ukládání tuků během spánku na minimum. Ze stejného důvodu se také doporučuje jíst na noc lehce stravitelná jídla. Pokud chodíte spát kolem 22 hodiny, doporučuje se večeřet kolem 19 hodin.

8) Největší přísun energie získávejte ze snídaně

Abychom mohli žít, pracovat a vůbec normálně plnohodnotně fungovat, musíme našemu tělu dodávat energii. Bez jídla to prostě nejde. A právě to nám během hubnutí přináší největší problémy. Ale i v tomto případě je trik jednoduchý. Naučte se největší díl energie vašemu tělu dodat během snídaně. Kvalitní snídaně by měla být natolik energeticky hodnotná, aby z ní naše tělo mohlo těžit po většinu produktivní části dne. Snídaně a pitný režim jsou naprostý základ zdravého životního stylu a hubnutí vůbec.

Napiš první komentář

Napiš komentář

E-mailová adresa nebude zveřejněna.


*