Proteinová dieta pro rychlé hubnutí. Ukázkový jídelníček.

Proteinová dieta pro rychlé hubnutí
Proteinová dieta pro rychlé hubnutí

Co to je proteinová dieta?

Proteinová dieta je založená na příjmu potravin s vysokým obsahem bílkovin a omezení potravin s obsahem cukru (sacharidů) a tuku. Pokud začneme s proteinovou dietou, díky nedostatku cukrů ve stravě si tělo začne brát potřebnou energii z tělesného tuku. Při vynechání sacharidů dochází k rychlému hubnutí v důsledku odvodnění organismu. Více o proteinové dietě si můžete přečíst na wikipedii.

Přínosy proteinové diety

  • pravidelné stravování – strava je rozdělena do 5 – 6 denních dávek
  • vhodná pro ty, kteří mají rádi maso a vejce
  • rychlý úbytek hmotnosti – dochází k odvodněním organismu
  • při nadměrné konzumaci bílkovin může docházet k potlačení chuti k jídlu

Nevýhody a rizika diety

  • jídelníček je velmi jednotvárný
  • po určité době dostáváme chuť na sladké, což vyžaduje silnou vůli
  • kvůli absenci některých potravin dochází k nedostatku důležitých živin – zejména vlákniny, vitaminů a minerálních látek (hlavně vápníku)
  • zvýšení rizika onemocnění ledvin – nadměrná konzumace bílkovin poškozuje ledviny, hrozí riziko selhání ledvin
  • zvýšení rizika rakoviny tlustého střeva – důsledek nadměrné konzumace masa

Jak sestavit jídelníček?

Při sestavování jídelníčku musíme mít na paměti, že dieta si zakládá na omezení sacharidů ve stravě, proto musíme dbát na přísné dodržování a vynechat oblíbené potraviny jako jsou například brambory, rýže, těstoviny, kuskus, obilniny, pečivo, sladké nebo přezrálé ovoce a sladkosti. Maximální množství sacharidů, které denně konzumujeme, by se mělo pohybovat kolem 50g.

V jídelníčku musíme dát přednost potravinám obsahující vysoký obsah živočišných proteinů – například maso, sýry, mléko, jogurty, tvaroh, vejce, ryby. Dále bysme měli konzumovat dostatek čerstvé zeleniny a pít aspoň 3 litry vody denně.

Vzorový jídelníček proteinové diety

Snídaně: tvaroh s pažitkou, rajče

Svačina: jogurt bílý

Oběd: kuřecí steak se zeleninou

Svačina: vejce

Večeře: rybí filé, zeleninový salát

 

Snídaně: míchaná vajíčka

Svačina: zeleninový salát s jogurtem

Oběd: pečený losos se zeleninou

Svačina: karbanátky z mletého masa a zeleninou

Večeře: tvarůžky, zelenina

 

Snídaně: omeleta

Svačina: salát s tofu a zeleninou

Oběd: steak se zeleninou

Svačina: kysaný nápoj

Večeře: pečené kuře s nádivkou

Proteinová dieta pro rychlé hubnutí. Ukázkový jídelníček.
3 (60%) 8 votes

Přijde ti článek zajímavý? Sdílej ho s přáteli.Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Digg this
Digg

1 Comment on Proteinová dieta pro rychlé hubnutí. Ukázkový jídelníček.

  1. Kdo si chce hrát s vlastním zdravím, tak to dělá takto viz příklad nahoře. Existuje několik důvodů, proč dělat proteinovou dietu ze speciálních potravin určených pro proteinovou dietu. Mají vitamíny, mají minerály, mají vlákninu (ikdyž tady je vláknina taky, takže to napsal někdo kdo moc neví), nehrozí selhání ledvin, protože bílkovin není moc, vstřebatelnost bílkovin je někde úplně jinde, protože jsou to bílkovinové komplexy, tady je to vždycky jenom jeden druh, takže je třeba jich hodně. Rakovina tlustého střeva je nesmysl i pro tento případ. Prostě článek velmi nepovedený. Navíc je to celé ještě dražší jít touhle cestou než si koupit ty speciální jídla, když někde se jde dostat i pod cenu 40Kč za porci.

Napiš komentář

E-mailová adresa nebude zveřejněna.


*