Proteinová dieta pro rychlé hubnutí. Ukázkový jídelníček.

Proteinová dieta pro rychlé hubnutí

Co to je proteinová dieta?

Proteinová dieta je založená na příjmu potravin s vysokým obsahem bílkovin a omezení potravin s obsahem cukru (sacharidů) a tuku. Pokud začneme s proteinovou dietou, díky nedostatku cukrů ve stravě si tělo začne brát potřebnou energii z tělesného tuku. Při vynechání sacharidů dochází k rychlému hubnutí v důsledku odvodnění organismu. Více o proteinové dietě si můžete přečíst na wikipedii.

Přínosy proteinové diety

  • pravidelné stravování – strava je rozdělena do 5 – 6 denních dávek
  • vhodná pro ty, kteří mají rádi maso a vejce
  • rychlý úbytek hmotnosti – dochází k odvodněním organismu
  • při nadměrné konzumaci bílkovin může docházet k potlačení chuti k jídlu

Nevýhody a rizika diety

  • jídelníček je velmi jednotvárný
  • po určité době dostáváme chuť na sladké, což vyžaduje silnou vůli
  • kvůli absenci některých potravin dochází k nedostatku důležitých živin – zejména vlákniny, vitaminů a minerálních látek (hlavně vápníku)
  • zvýšení rizika onemocnění ledvin – nadměrná konzumace bílkovin poškozuje ledviny, hrozí riziko selhání ledvin
  • zvýšení rizika rakoviny tlustého střeva – důsledek nadměrné konzumace masa

Jak sestavit jídelníček?

Při sestavování jídelníčku musíme mít na paměti, že dieta si zakládá na omezení sacharidů ve stravě, proto musíme dbát na přísné dodržování a vynechat oblíbené potraviny jako jsou například brambory, rýže, těstoviny, kuskus, obilniny, pečivo, sladké nebo přezrálé ovoce a sladkosti. Maximální množství sacharidů, které denně konzumujeme, by se mělo pohybovat kolem 50g.

V jídelníčku musíme dát přednost potravinám obsahující vysoký obsah živočišných proteinů – například maso, sýry, mléko, jogurty, tvaroh, vejce, ryby. Dále bysme měli konzumovat dostatek čerstvé zeleniny a pít aspoň 3 litry vody denně.

Vzorový jídelníček proteinové diety

Snídaně: tvaroh s pažitkou, rajče

Svačina: jogurt bílý

Oběd: kuřecí steak se zeleninou

Svačina: vejce

Večeře: rybí filé, zeleninový salát

 

Snídaně: míchaná vajíčka

Svačina: zeleninový salát s jogurtem

Oběd: pečený losos se zeleninou

Svačina: karbanátky z mletého masa a zeleninou

Večeře: tvarůžky, zelenina

 

Snídaně: omeleta

Svačina: salát s tofu a zeleninou

Oběd: steak se zeleninou

Svačina: kysaný nápoj

Večeře: pečené kuře s nádivkou

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by tě zajímat
Zpět na úvodní stránku