Zbavte se nadváhy během zimních měsíců. Zvolte dietu, která vám bude vyhovovat.

Dieta v zimě

Trápí vás přebytečná kila a necítíte se ve svém těle dobře? Využijte zimních měsíců k redukci váhy. Vhodná dieta vám pomůže s kily navíc rychle zatočit.

Je mnoho způsobů, jak s nadváhou bojovat, jednou z možností je sport, který je sice zdraví velmi prospěšný, ale ne každý z nás ho vyhledává a dá se považovat za velmi časově náročný. Dalším možným způsobem je užívání léčiv, konkrétně léčiva podporující hubnutí, avšak některý přípravek je ne vždy natolik účinný, aby nám pomohl k naší vytoužené váze. Třetím možným způsobem, kterým se i my budeme zaobírat jsou diety. Většina populace tuto variantu volí, jelikož se jim zdá nejrychlejší, nejschůdnější a nejefektivnější. My si pár diet představíme a popíšeme, co vlastně obnáší. 

Dělená strava

Patří mezi nejvyhledávanější a nejpoužívanější diety. Kouzlo v této dietě se ukrývá v dodržování dělené stravy, a to tak, že oddělujeme od sebe sacharidy a bílkoviny. Tyto dvě složky by se rozhodně neměly navzájem v těle mísit. Stravu tedy můžeme rozdělit do tří skupin. 

1. bílkovinná – maso, mléčné a sójové výrobky, jablka, hrušky, meruňky, třešně, z pití ovocné čaje, …

2. sacharidová – brambory, rýže, kukuřice, banán, med, …

3. neutrální – zelenina, houby, ořechy, hrách, fazole, špenát, …

Tělo by mělo jeden den přijmout pouze stravu bílkovinnou + neutrální, a druhý den naopak stravu sacharidovou + neutrální. Je důležité, aby se složky každý den střídaly, aby tělo nepřijímalo jen jedno a to samé. Dietu se doporučuje dodržovat dlouhodobě a zaručuje, že nedojde ke známému “jojo efektu”.

Proteinová dieta

Proteinová dieta, neboli KetoDieta patří též mezi velmi užívané. Výhodou této diety je rychlejší nástup efektu. A zajímá vás, v čem vlastně spočívá? Strava by měla být rozdělena v poměru 60% bílkoviny, 25% sacharidy a 15% tuky.

Díky tomu by se v těle měly tuky spálit přirozenou cestou. Důležité však je dodržovat přísný jídelníček a pravidelně se stravovat. Doporučuje se jíst alespoň 5x denně.

Ukázkový jídelníček:

1. den

  • Snídaně: bílý tvaroh a salátová okurka
  • Svačina: bílý jogurt
  • Oběd: zeleninový salát
  • Svačina: vejce
  • Večeře: dušený pstruh s hlávkovým salátem

2. den

  • Snídaně: bílý jogurt a rajče
  • Svačina: salátová okurka
  • Oběd: dušená krutí prsa a zeleninový salát
  • Svačina: lučina
  • Večeře: rybí filé připravované v páře

3. den

  • Snídaně: tvaroh s pažitkou
  • Svačina: vejce
  • Oběd: vařený kuřecí plátek a hlávkový salát
  • Svačina: bílý jogurt
  • Večeře: zeleninový salát s kousky vařeného krůtího masa

Tukožroutská dieta

Jak už vyplývá z názvu, tato dieta je postavená na principu pojídání tzv. tukožroutské polévky, která se skládá převážně ze zeleniny. Polévka je zpestřena libovým masem a rýží. Tělo se polévkou zasytí, následně ho odvodní a očistí. Je důležité ze svého jídelníčku vyloučit veškeré tuky, sacharidy, bílkoviny a samozřejmě i slazené nápoje.

K této dietě je třeba, aby mělo tělo i dostatek pohybu, tudíž není na škodu nějaký sport, například běh. Není zdravé tuto dietu dodržovat déle než jeden týden.

Tukožroutská dieta vyžaduje pravidelný pitný režim 2-3 litry vody a čaje denně.

Polévku během dne doplňte o tyto potraviny:

  • Pondělí – pouze ovoce, čerstvé, žádné banány
  • Úterý – pouze zelenina, ale ne rajčata! Večer si můžete dát jednu bramboru na másle.
  • Středa – dnes pouze banány (max. 5 ks) a 200 ml podmáslí či acidofilního mléka.
  • Čtvrtek – ovoce a zelenina dle chuti. Ne banány!
  • Pátek – pouze rajčata (5 ks) a 200 g hovězího masa nasucho, na grilu, na vodě.
  • Sobota –  jakákoli zelenina a 300 g hovězího, kuřecího nebo krůtího vařeného masa.
  • Neděle – rýže Natural a zelenina. Rýži nesmíte dovařit, jinak vám zvýší glykemický index.

Teď už je jen na vás, jak s informacemi naložíte. Pokud Vás některá z těchto diet opravdu zaujala, neváhejte a určitě ji vyzkoušejte.