Nejlepší čas na hubnutí? Přelom podzim-zima je ideální!

V této době Vás kila navíc opustí téměř bezbolestně, velmi přirozenou a nenásilnou cestou. Pokud chcete a opravdu plánujete snížit svou váhu, stačí zapojit do svého života pár nových zvyků, které s přechodem podzimu do zimy souznějí a přitom pěkně zformují Vaše tělo. Nebude to hned, ale bude to trvalé. A nemusíte se bát ani rizikových vánoc. Vy i Vaše tělo už si mezitím stihnete osvojit pár malých změn, lehký výkyv tedy s přehledem zvládnete a na jaře budete mezi prvními, kteří sundají kabát. Kdo by se nechtěl pochlubit tak pěknou postavičkou?

Proč právě teď?

Podzim je pro Váš začátek ideální, a to hned z několika důvodů.

1. netlačí Vás čas, do odhalování těl a přehlídek v plavkách je ještě daleko

2. nelákají Vás dobrůtky, zmrzlináři i kavárenské zahrádky už z ulic a tím pádem z očí zmizeli

3. počasí je ještě hezké, stále tedy můžete chodit na procházky, jen budou svižnější díky pomalému ochlazování

4. konečně začínáte topit = spálíte spoustu kalorií jen tím, že se Vaše tělo snaží udržet svou obvyklou teplotu

Jak toho všeho tedy využít?

Netlačí Vás čas

Počítejte s tím, že první výsledky pocítíte tak za 14 dní. Ručička vah půjde dolů pomalu, takže na váhu zapomeňte a zastrčte ji někam hodně hluboko, zbytečný stres. Než si tělo zvykne na změny, které provedete a pochopí, že to není jen přechodné pominutí smyslů, chvilku to potrvá. Pak Vám ale začne věřit a Vy se začnete měnit. Máte na to hned několik měsíců. Stačí Vám jen zapojit do svého života pár následujících doporučení.

Žádná lákadla ale ani žádné speciální diety a vyvařování

Samozřejmě Vás čeká malá úprava jídelníčku. Základem úspěchu je nemyslet na to, že se musíte omezovat. Berte si od všeho, ale s mírou. Jak si něco úplně zakážete, o to víc na to budete myslet, toužit po tom a trápit se. Tabulka čokolády každý den je nesmysl, ale kostičku si občas dopřát musíte, stejně tak oříšky k večernímu vínku u filmu. Každý den nikoliv, jednou za týden hrstičku můžete.

Aby Vám Vaše nadšení pro věc dlouho vydrželo, nesmí to být moc složité. Příprava jídel, která jsou sice velmi zdravá, ale časově náročná a jen sehnání vhodných surovin je oříšek, tomu příliš neodpovídá. Ideální je strava z čerstvých potravin. Pokud je to jen trošku možné, zkuste každý den obejít místní masnu, zeleninu a pekárnu. Pomůžete hned dvakrát. Sobě čerstvými potravinami, aerobním (rychlý pohyb, většinou toho musíte ještě dost stihnout) a posilovacím (tašky v obou rukách) cvičením a státu podporou českých podnikatelů. A zároveň tím zvládnete pořídit základ celého zdravého jídelníčku, do potravin už musíte jen pro mléčné výrobky, rýži či těstoviny. Nic jiného vlastně nepotřebujete a hlavně neunesete. Zdravě žít prostě musíte, lahev Coca-Coly by se Vám pořádně pronesla.

Co se nápojů týká, voda je voda. V zimě se hodí něco teplejšího. Bez kávy si málokdo z nás umí představit život, bez cukru to však tak nějak není ono. Nejpřijatelnější je pro milovníky sladkého ovocný čaj, ten je pitelný i neslazený. Pokud ale máte dost odvahy a zkusíte 14 dní úplně bez kávy, ubrání dvou lžiček cukru 3x denně a hlavně něčeho malého k zakousnutí ke každé kávičce se citelně projeví.

Procházky a pohyb

S příchodem podzimu a ochlazováním se budou mít Vaše procházky tendenci zkracovat. Nezkracujte, zrychlujte. Rychlou chůzí se pěkně zahřejete a více spálíte. Budete-li chodit pravidelně, budete si zvykat postupně, přirozeně. Časem se Vám bude chtít pobývat venku méně a méně. Nevzdávejte to. I když už to nebude na příjemnou procházku, vyrazte ven v každém počasí a vítejte každou příležitost, která se Vám k tomu naskytne. Pokud to nemáte dvacet kilometrů, voďte děti do školy i na kroužky pěšky. I jim to prospěje.

Pokud to máte daleko, zaparkujte alespoň dva bloky od cíle a stejně se projděte. Máte rádi čerstvé pečivo? Vyražte si pro něj každé ráno. Zapomněli jste něco nakoupit? Ne zítra s dalším nákupem, teď pro to znovu vyražte. Zapomeňte na výtah, pěkně po schodech, pokaždé! Až vyjdete schody bez zadýchání, berte je nahoru po dvou – nejen kvůli zvýšení kondičky, Vaše zadní partie si také polepší a pěkně se zpevní.

Nejlepší čas na hubnutí

Začínáte topit

Využijte postupného přechodu teplého počasí na zimní a otužujte Vaše tělo. Je-li Vám zima, Vaše tělo si musí zatopit a tím spaluje šílenou rychlostí. Do lednice nemusíte, choďte jen méně nastrojení. Teď na podzim je to nejjednodušší, s přibývající zimou prostě jen pomaleji přidávejte vrstvy oblečení, v zimě už byste neubrali. Teplo musíte dohnat rychlou chůzí a tak hubnete hned dvakrát – zimou a pohybem.

Všeho moc škodí

I velká nadváha se dá shodit, pomaleji, ale zvládnout se to dá. Pokud je to Váš případ, Vy do schodů nebudete spěchat, ale poprvé je pěkně pomalu vyjdete i se zastávkami. Po 14 dnech i pro Vás bude úžasné, když si najednou uvědomíte, že můžete mít méně přestávek, či jste rychlejší. Navyšujte postupně, vaše klouby i srdce mají dost práce i v klidu, zatěžujte je postupně, ale vytrvale. Pokud začnete koncem podzimu, máte dost času na to, aby byl vidět nějaký výsledek!

Dejte pozor i na nemilé zhubnutí – pokud si Vás Váš manžel bral jako děvče krev a mléko a byl naprosto spokojen, nejspíš se mu tyčka líbit nebude. Možná Vás to překvapí, včas si tedy vyjasněte svá očekávání, abyste se nedostali do situace, kdy Vy hubnete jen kvůli němu a on to naopak trpí jen kvůli Vám. Ze zdravotních důvodů se musíte zbavit zbytečné zátěže pro klouby, záda i srdce, ale vychrtlost po Vás možná nikdo chtít nebude.

Příprava na jaro

Do jara zkuste našetřit něco penízků, až totiž odložíte zimní věci a zkusíte si pár loňských jarních modelů, zažijete překvapení. Tentokrát velmi příjemné, ačkoli se Vám dost prodraží – budete muset obnovit celý šatník a to dost pravděpodobně i včetně bot. I nožky budete mít totiž o dost útlejší, i když až na Popelku to vážně dotáhnout nemusíte 🙂

Hodně štěstí, výdrže a odvahy po celý čas!

 

Autor článku: Nikola Rambousková